076 - 201 28 00 mechelinck@ehcfysio.nl

Klachtenregeling

Binnen onze praktijken wordt geprobeerd om zo optimaal mogelijke kwaliteit te bieden richting de patiënt. Mocht er desondanks een klacht zijn met betrekking tot de behandeling, dan adviseren wij om:

1. Te overleggen met de behandelend fysiotherapeut
Indien je onder behandeling bent bij je fysiotherapeut en je hebt een klacht over de behandeling of de praktijk, dan kan je deze melden bij de behandelend fysiotherapeut. Een goede communicatie tussen de therapeut en de patiënt vinden wij heel belangrijk. Voel je niet bezwaard om dit te doen, onze therapeuten hoort graag feedback om hier ook zelf van te leren voor de toekomst.

2. Te overleggen met de leidinggevende van de behandelend fysiotherapeut
Wanneer je klacht naar jouw mening niet goed is opgelost door de behandelend fysiotherapeut, dan kun je contact opnemen met zijn/haar leidinggevende. Het is mogelijk om hier een gesprek voor aan te vragen, die indien gewenst kan plaatsvinden samen met de behandelend fysiotherapeut. In samenspraak met de leidinggevende wordt er gezocht naar een oplossing waar iedereen tevreden over is.

3. Een schriftelijke klacht in te dienen
Het is mogelijk om schriftelijk (eventueel anoniem) een klacht in te dienen. Dit kan verstuurd worden naar het e-mailadres van de praktijk of per post. Indien je gebruik maakt van deze mogelijkheid, dan verzoeken wij graag om in de brief het volgende aan te geven:
– De precieze omschrijving van de klacht, waar ben je ontevreden over?
– Welke verbetering je zou willen aandragen om de klacht in de toekomst te voorkomen?
– Eventueel de naam van de persoon waar de klacht over gaat.

4. De klachtenregeling KNGF te gebruiken
Indien je klacht door middel van bovenstaande drie opties niet naar tevredenheid is afgehandeld, dan bestaat de mogelijkheid om dit te laten afhandelen door de beroepsvereniging voor fysiotherapeuten, het KNGF. De procedure die hier voor geldt is te lezen op www.defysiotherapeut.com.